METODY AKTYWNE W NAUCZANIU I WYCHOWANIU
Zestawienie bibliograficzneza lata 1995- 2005
WYDAWNICTWA ZWARTE
- AKTYWNE metody pracy na godzinach wychowawczych : praca zbiorowa
/ pod red. Jadwigi Borkowicz; Wojewódzki Ośrodek Metodyczny. – Biała Podlaska : WOM, 1996. – 79, [8] s. : rys. – 21 cm - BADEGRUBER Bernd
Nauczanie otwarte w 28 krokach / Bernd Badegruber; tł. Beata Szamańska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. – 89, [2] s.; 24 cm. – Bibliogr. s. [91] - BERNACKA Danuta
Od słowa do działania. – Warszawa : Wydaw. Żak, 2001. – 209 s.; 21 cm - BRUDNIK Edyta, MOSZYŃSKA Anna, OWCZARSKA Beata
Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie : przewodnik po metodach aktywizujących / Edyta Brudnik, Anna Moszyńska, Beata Owczarska. – Kielce : Zakład Wydawniczy SFS – Studio Full Scan, 2000. – 283 s. : il.; 30 cm - BRUDNIK Edyta
Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie : przewodnik po metodach aktywizujących. Cz. 2 / Edyta Brudnik. – Kielce : Zakład Wydawniczy SFS, 2002. – 179 s. : il.; 30 cm - KRZYŻANOWSKA Teresa
Rola imprez szkolnych w procesie dydaktyczno-wychowawczym / Teresa Krzyżanowska. – Rypin : „Verbum”, 2001. – 86, [2] s. : il. kolor.; 21 cm - SZYMAŃSKI Mirosław
O metodzie projektów : z historii, teorii i praktyki pewnej metody kształcenia / Mirosław S. Szamański. – Warszawa : „Żak”, 2000. – 145, [1] s. : 3 il.; 21 cm. - TACHER Bożena
Praca małych grup na lekcji : materiały z zakresu alternatywnych form nauczania / Bożena Tacher; Bałtycka Wyższa Szkoła Humanistyczna. – Koszalin : „Miscellanea”, 1997. – 45 s. : il.; 21 cm - UCZENIE metodą projektów / pod red. Bogusławy Doroty Gołębniak. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2002. – 234 s. : il.; 24 cm
- WÓJCIK Elżbieta
Metody aktywizujące w pedagogice grup / Elżbieta Wójcie. – Kraków : „Rubikon”, cop. 2000. – 121 s. : il., nuty; 23 cm - ZIEJEWSKI Tadeusz
Nauczanie wielostronne, polimetodyczne, multimedialne : nauka, edukacja, praktyka / Tadeusz Ziejewski; Akademia Rolnicza w Szczecinie. – Szczecin : Wydaw. AR, 2000. – 105, [1] s. : il.; 24 cm
WYDAWNICTWA CIĄGŁE
- BABCZONEK -WRÓBEL Danuta
Ciekawiej na lekcjach chemii / Danuta Babczonek-Wróbel // Nowe w Szkole. – 2001/2002, nr 1, s.16-17
Wykorzystanie metody projektów na lekcji chemii w gimnazjum. - BAJORSKA-PRZYDATEK Aleksandra
Integracja języka polskiego z innymi przedmiotami nauczania : nauczanie metodą projektu / Aleksandra Bajorska-Przydatek // Język Polski w Gimnazjum. – 2001/2002, nr 1, s.65-70
Projekt pod nazwą „Jestem kustoszem swojego muzeum” - BAJORSKI Zygmunt
O aktywności twórczej w szkole / Zygmunt Bajorski // Dyrektor Szkoły. -1998, nr 10, s. 35-36 - BARAŃSKI Szczepan
Aktywizuj się! : konkursy dla gimnazjalistów / Szczepan Barański // Nowa Szkoła .-2002, nr 10, s.12-14 - BAUMANN KatrzynaDrama w szkole – fajna rzecz! / Katarzyna Baumann // Edukacja i Dialog.- 2004, nr 3, s.58-62
- BELCAR Bożena
Projekt jako metoda nauczania / Bożena Belcar // Dyrektor Szkoły. – 2003, nr 3, s. 24-25 - BIELECKA Halina, WAWRZYNIAK-KULCZYK Maria
Aktywizujące metody nauczania / Halina Bielecka, Maria Wawrzyniak-Kulczyk // Chemia w Szkole .-2000, nr 2/3, s. 102-108 - BIELECKA Halina, WAWRZYNIAK-KULCZYK Maria
AktywizujĄce metody nauczania .[Cz. 2] / Halina Bielecka, Maria Wawrzyniak-Kulczyk // Chemia w Szkole .- 2000, nr 5, s. 246-250 - BŁAŻEJEWSKA Halina
Metoda projektu / Halina Błażejewska // Biblioteka w Szkole. – 2001, nr 9, s.12
Historyczne korzenie metody projektu. Cechy dobrego projektu. Etapy pracy nad projektem. - BOCZAR Michał
Nauczanie eksponujące racjonalność poznawania / Michał Moczar // Toruńskie Studia Dydaktyczne. – Nr 10 .- (1996), s. 190-199 - CIESIELSKI Boduen – Wojciech
Metody aktywizujące w nauczaniu przysposobienia obronnego / Boduen-Wojciech Ciesielski // Przysposobienie Obronne – Obrona Cywilna w Szkole .-1997, nr 3, s. 131-133 - BOROWIECKA Marta
Metoda projektu na matematyce / Marta Borowiecka // Matematyka. – 2000, nr 1, s. 39 - BRYŁA Ryszard
Wybrane metody aktywizujące i ich zastosowanie w praktyce szkolnej / Ryszard Bryła // Szkoła Zawodowa .- 2000, nr 2, s. 46-54 - BRYŁA Ryszard
Wybrane metody aktywizujące i ich zastosowanie w praktyce szkolnej / Ryszard Bryła // Edukacja .-2000, nr 3, s. 103-110 - BUŁAW Zdzisław
Konspekt w ujęciu czynnościowym z zastosowaniem metod aktywizujących uczniów w wychowaniu fizycznym dla klasy V / Zdzisław Buław // Lider .- 2004, nr 9, s. 18-19 - BURY Zbigniew
Metody aktywizujące w pracy nauczyciela szkoły średniej / Zbigniew Bury // Kwartalnik Edukacyjny. -1998, nr 3, s. 12-22 - CEBULA Urszula
Metody aktywizujące w omawianiu lektur / Urszula Cebula //Nowe w Szkole .- 2003, nr 6, wkładka, s. I - CHMIELNIAK Joanna
Realizacja ścieżek metodą projektów / Joanna Chmielniak // Nowa Szkoła. – 2003, nr 4, s. 45-48
Wykorzystanie metody projektów w realizacji ścieżek dydaktycznych. - CHMIEWSKA Katarzyna
Zakłady myślowe kapelusze Edwarda de Bono / Katarzyna Chmielewska // Język Polski w Szkole – Gimnazjum. – 2000/2001, nr 1, s.39-50 - CHOMIUK Aleksandra
Lekcje twórczości w gimnazjum / Aleksandra Chomiuk // Polonistyka. – 2001, nr 1, s. 36-40 Propozycja zajęć poświęconych rozwijaniu literackiej sprawności uczniów gimnazjum – cel – tworzenie opowiadań literackich. - CHWASTEK Danuta
O metodzie projektów / Danuta Chwastek // Forum Humanistyczne. -2000, nr 4, s. 44-46 - CZARNOCKA Ewa, KUNZMANN Margret
Aktywne metody w kształceniu techników handlowych : pracownie symulacyjne w szkołach ekonomicznych i handlowych / Ewa Czarnocka, Margret Kunzmann // Szkoła Zawodowa .-1997, nr 1, s. 28-31 - CZORNIK Małgorzata
Problemy uczniów rozwiązywane nową metodą aktywizującą „Story line” / Małgorzata Czornik // Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 2, s. 84 – 87
Przykład zajęć dydaktycznych w klasie III. - DĄBROWSKA-DUDA Małgorzata
W kolorandii, czyli uczymy się bawiąc : scenariusz imprezy dla uczniów klas III (z wykorzystaniem metod aktywizujących) / Małgorzata Dąbrowska- Duda // Biblioteka w Szkole. – 2000, nr 11, s. 14 – 15 - DEMBEK Zdzisław
Metod projektów w gimnazjum / Zdzisław Dembek // Wychowanie Techniczne w Szkole. – 2001, nr 3, s. 12-15 - DENEK Kazimierz, TOWLSON Renata
Metody dydaktyczne a aktywność uczniów /Kazimierz Denek, Renata Towlson // Toruńskie Studia Dydaktyczne. – Nr 10 .- (1996), s. 177-189 - DENICKA Irena
Metoda projektów w mojej pracy dydaktycznej / Irena Denicka // Język Polski w Szkole – Gimnazjum. – 2000/2001, nr 4, s.76-79 - DŁUGOKĘCKA Urszula
Metody aktywizujące w edukacji proeuropejskiej / Urszula Długokęcka // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN .-2003, nr 2 (14), s. 5-14 - DOBIS Mirosława
Realizacja projektu „Rozmowa kwalifikacyjna” w systemie klasowo-lekcyjnym / Mirosława Dobis // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2002, nr 4, s.25-28
Przykład pracy metodą projektów. - DOŁĘGA Ryszard
Metody aktywizujące w praktyce / Ryszard Dołęga // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2002, nr 3, s.21-23
Przykłady wykorzystania metod aktywizujących na lekcjach automatyki i robotyki. - DOROSZ Katarzyna
Aktywne metody nauczania na lekcjach historii – scenariusz zajęć w gimnazjum / Katarzyna Dorosz // Wiadomości Historyczne .-2001, nr 4, s. 239-243 - DUDEK Kamila
Gatunki dziennikarskie w czasopismach literackich : wykorzystanie aktywnych metod nauczania w edukacji czytelniczej i medialnej : scenariusz zajęć w szkole ponadgimnazjalnej / Kamilla Dudek // Biblioteka w Szkole .-2002, nr 9, s. 16-17 - DURDA Marek
Proste sposoby rozwijania aktywności uczniów / Marek Durda // Dyrektor Szkoły. – 2000, nr 10, s. 23-24 - GAŁĄZKA Alicja
Drama – metoda twórczej edukacji / Alicja Gałązka // Chowanna .-1999, t. 1/2, s. 54-68 - GANCARZ Jacek
Wykorzystanie mnemotechniki w edukacji szkolnej / Jacek Garncarz // Wychowanie Na Co Dzień. – 2003, nr 4/5, dod. s. VII-X - GAWRYLUK Krystyna
Metody aktywizujące w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym / Krystyna Gawryluk // Poradnik Bibliotekarza .-2005, nr 4, s. 32-33 - GOŁYGOWSKA Wioletta
Drama sprecyzowana /Wioletta Gołygowska // Wiadomości Historyczne. -2004, nr 4, s. 52-56
Zastosowanie dramy w nauczaniu historii. - GOŹLIŃSKA Elżbieta
Czy metoda projektu, to metoda wiodąca w zreformowanej szkole? / Elżbieta Goźlińska // Szkoła Zawodowa. -1999, nr 5, s. 34-40 - GOŹLIŃSKA Elżbieta
„Dywanik pomysłów” – skuteczną dyskusją dydaktyczną / Elżbieta Goźlińska // Szkoła Zawodowa. -1998, nr 6, s. 33-38 - GÓRAL Lidia
Aktywizacja uczniów w ramach edukacji przyrodniczo-ekologicznej / Lidia Góral // Wychowanie Na Co Dzień .- 2005, nr 1/2, wkładka s. VII-VIII - GÓRSKA Małgorzata
Teatrzyk lalkowy jako forma aktywizacji / Małgorzata Górska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze .- 2003, nr 6, s. 36-37 - GRYGIER Urszula
Drama wyzwala aktywność / Urszula Grygier // Edukacja i Dialog .-2004, nr 6, s. 21-25 - GRYGIER Urszula
Tajemnice skutecznej aktywizacji : (poradnik dla zniechęconych) / Urszula Grygier // Nowa Szkoła. – 2001, nr 10, s. 24-28 - GRYGIER Urszula
Wychowanie przez działanie / Urszula Grygier // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 8, s. 42-46
Zastosowanie dramy, metody projektu oraz metody „pozytywnego przywódctwa”. - GUDRO Maria
Drama metodą całościowego rozwoju dziecka / Maria Gudro // Forum Humanistyczne. -2000, nr 1, s. 35-37 - GUŁA-KUBISZEWSKA Halina, STANKIEWICZ Teresa, SUPIAŃSKA Urszula
Wielostronna aktywizacja na lekcji wf w zabawach i grach ruchowych w młodszym wieku szkolnym / Halina Guła-Kubiszewska, Teresa Stankiewicz, Urszula Supińska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne .-1996, nr 4, dod. s. 81-87 - HERUDZIŃSKI Radosław
Zalety metody projektów w nauczaniu szkolnym/ Radosław Herudziński // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2003, nr 5, s.6-8 - IWAŃSKA Bogumiła, WAŚNIEWSKA Grażyna Barbara
Aktywność twórcza w szkole / Bogumiła Iwańska, Grażyna Barbara Waśniewska // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN. – 2004, nr 1(17), s. 39-41 - JARZĄB Dorota
Rozwijanie twórczej aktywności uczniów w autorskiej klasie dziennikarskiej / Dorota Jarząb // Kwartalnik Edukacyjny. -1999, nr 3, s. 16-26 - JÓŹWIAK Małgorzata, KOWALSKI Zbigniew, NAWIERSKA Renata
Nauczanie metodą projektów / Małgorzata Jóźwiak, Zbigniew Kowalski, Renata Nawierska // Nowe w Szkole. – 2002, nr 7/8, s.29-34
Projekt dotyczy prezentacji regionu świętokrzyskiego. - JÓŹWIK Sławomir
Nauczanie historii regionalnej metodami aktywnymi / Sławomir Jóźwik //Wiadomości Historyczne .-2000, nr 2/3, s. 155-158 - JURGA-RYCHLIŃSKA Anna
Cztery razy „Cudzoziemka” / Anna Jurga-Rychlińska // Polonistyka. – 2001, nr 6, s. 355-360
Zawiera 4 scenariusze, w których zastosowano metody aktywizujące. - JUST Monika
Terapia dramą / Monika Just // Życie Szkoły. – 2004, nr 2, s. 85 – 90 - KAMIŃSKA Arleta
Konkursy metodą symulacji aktywności poznawczej uczniów / Arleta Kamińska // Edukacja Medialna. – 2003, nr 3, s. 32-36 - KAMIŃSKI Ireneusz
Refleksje na temat wykorzystania metod aktywizujących podczas zajęć praktycznych / Ireneusz Kamieński // Nowa Edukacja Zawodowa .- 2004, nr 4, s. 25-27
Scharakteryzowano metodę przewodniego tekstu, metodę projektów, metodę metaplanu. - KIERCZAK Urszula
Metody aktywizujące na zajęciach wychowania fizycznego / Urszula Kierczak // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne .- 2002, nr 10, s. 24-28 - KILIJANEK Małgorzata
Metoda kreatywnego nauczania / Małgorzata Kilijanek // Nauczanie Początkowe.- 2003/2004, nr 2, s. 45 – 46
Przykład projektu do realizacji w klasie III; temat: Zwierzęta leśne. Wykonanie albumu przez dzieci. - KIRYŁA Ewa
Metoda projektu na lekcji otwartej / Ewa Kiryła // Nowe w Szkole. – 2003, nr 5, s. 12-13 - KLASIŃSKA Barbara
Metoda projektów i jej zastosowanie w nauczaniu początkowym / Barbara Klasińska // Wychowanie Na Co Dzień. – 2002, nr 7/8, s. 22-24
Zawiera propozycje projektów - KLEFAS Ewa
Metoda projektów realizacji DNI EUROPEJSKICH / Ewa Klefas // Nowe w Szkole. – 2003, nr 5, wkładka, s. I-II - KLISOWSKA Małgorzata
Metoda projektów w zintegrowanym nauczaniu fizyki / Małgorzata Klisowska // Fizyka w Szkole. – 2000, nr 1, s. 33-37 - KONICKA Małgorzata
Propozycja scenariusza zajęć zintegrowanych z zastosowaniem metod aktywizujących dla klasy I / Małgorzata Konicka //Wychowanie Na Co Dzień. – 2002, nr 7/8, wkładka, s. IV-VI
Temat zajęć: Jestem uczniem. - KONICKI Edward
Aktywizacja uczniów w procesie dydaktycznym przysposobienia obronnego / Edward Konicki // Przysposobienie Obronne – Obrona Cywilna w Szkole .-1999, nr 3, s. 150-157 - KONICKA Małgorzata
Propozycja scenariusza zajęć zintegrowanych z zastosowaniem metod aktywizujących dla klasy I / Małgorzata Konicka // Wychowanie Na Co Dzień .-2002, nr 7/8, wkładka, s. IV-VI - KORDZIŃSKI Jarosław
Aktywny porządek / Jarosław Kordziński // Nowe w Szkole .-2000/2001, nr 7(37), s.3-4 - KOŚ Michał
Uczenie się w oparciu o problem w kształceniu dorosłych / Michał Koś // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2001, nr 5/6, s.31-32 - KOWALEWSKA Anna
Metody aktywne – dlaczego warto je stosować? / Anna Kowalewska // Lider. – 2000, nr 10, s. 24 - KRASOWSKA Anna
W Ojcowskim Parku Narodowym e Scenariusz lekcji przyrody dla klasy V szkoły podstawowej z wykorzystaniem metod aktywizujących / Anna Krakowska // Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 6, s.15-16 - KRAWCZUK Krystyna
Metoda projektu w nauczaniu języka polskiego / Krystyna Krawczyk // Język Polski w Gimnazjum. – 2001/2002, nr 3, s.44-49
Wykorzystaniu metody projektu przy przygotowywaniu wieczornicy o J. Kochanowskim. - KROGULEC-SOBOWIEC Maria
Gra „Brakujące puzzle” / Maria Krogulec-Sobowiec // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2003, nr 4, s. 24-6
Gra edukacyjna zastosowana na lekcji wprowadzającej nowy materiał. Przykładowy temat lekcji: „Bezpieczniki niskiego napięcia – budowa, zasada działania i zastosowanie”. - KRZEMIŃSKA Barbara, BELKA-SENDŁAK Lucyna
Sprawiajmy sobie radość : zajęcia dla klasy II z wykorzystaniem metod aktywizujących / Barbara Krzemińska, Lucyna Belka-Sendłak // Wszystko dla Szkoły. – 2001, nr 5, s.17-19 - KUBIAŃSKA Zofia, DANIELEWICZ Jolanta
Metody aktywizujące jako sposób modelowania zachowań prozdrowotnych ucznia / Zofia Kubiańska, Jolanta Danielewicz // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne .-2002, nr 11, s. 26-29 - KUKLIŃSKA Bernadeta
Metody aktywizujące w nauczaniu języka obcego / Bernadeta Kuklińska // Języki Obce w Szkole .-2003, nr 1, s. 140-143 - KWIECIŃSKA Zofia
Krzyżówka dydaktyczna / Zofia Kwiecińska // Nowe w Szkole. – 2002, nr 9, wkładka, s.IV - LACHIEWICZ Elżbieta
Jak rozwijam twórczą aktywność uczniów / Elżbieta Lachiewicz // Nauczanie Początkowe. – 2001/2002, nr 3, s. 45 – 48 - LASKOWSKA Elżbieta
Metody aktywizujące : Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1999-2000 / Elżbieta Laskowska // Wszystko dla Szkoły .-2002, nr 1, s.25 - LENARD Stanisław
Aktywne metody nauczania historii w gimnazjum / Stanisław Leonard // Wiadomości Historyczne .-2000, nr 4, s. 183-197 - LEŚNIEWSKA Małgorzata, LEŚNIEWSKI Piotr, SZYBIAK Krystyna
Zastosowanie map poznawczych w nauczaniu biologii / Małgorzata Leśniewska, Piotr Leśniewski, Krystyna Szybiak // Biologia w Szkole. – 2000, nr 4, s. 175-179 - LEWANDOWSKA Izabela
Metoda grup roboczych i prezentacyjnych na lekcjach historii / Izabela Lewandowska // Wiadomości Historyczne. – 2000, nr 4, s. 216-220 - LEWANDOWSKA Izabela
Nauczanie przez zabawę – wybór czy konieczność? / Izabela Lewandowska // Ruch Pedagogiczny. – 1999, [nr] 1/2, s. 99-111
Stosowanie metod aktywizujących na lekcjach historii: dramy, gier dydaktycznych, dyskusji punktowej, drzewa decyzyjnego, strategii „za i przeciw”, debaty korespondencyjnej i nauczania grupowego. - LIPIAŃSKA Jolanta
Techniki teatralne w edukacji wczesnoszkolnej / Jolanta Lipieńska// Życie Szkoły. – 2001, nr 3, s. 168 – 169
Drama, inscenizacje, improwizowanie, percepcja przedstawienia. - LIPKO Beata
Metoda projektów w edukacji europejskiej / Beata Ślipko // Nowe w Szkole. – 2000/2001. – nr 10, s.13-14 - LUŚTYK Jolanta
Czy dzieci można nauczyć wszystkiego? : aktywizujące metody w nauczaniu / Jolanta Luśtyk // Wszystko dla Szkoły. – 2001, nr 9, s. 19-20 - ŁEBECKA Grażyna, MAŃKA Lilianna
Wykorzystanie ćwiczeń dramowych w nauczaniu wczesnoszkolnym / Grażyna Łebecka, Lilianna Mańka // Życie Szkoły. – 2000, nr 8, s. 492 – 496
Cele dramy; techniki dramowe. - ŁUKASZEWSKA Małgorzata
Metoda dyskusji kieleckiej : aktywizujące metody nauczania / Małgorzata Łukaszewska // Aura. – 1999, nr 10, dod. s. 12 - MACIOSZEK Alicja, WARZYSZAK Bożena
Metoda projektów w praktyce : jak przygotowywaliśmy obchody Dni Patrona / Alicja Macioszek, Bożena Warzyszak // Dyrektor Szkoły. – 2002, nr 12, s. 10-11
Dni Patrona w Szkole Podstawowej w Puchaczowi. - MAKAREWICZ Renata
Jak wykorzystałam metodę metaplanu na zajęciach z metodyki / Renata Makarewicz // Polonistyka. – 2000, nr 10, s. 608-611 - MARSZAŁEK Aleksander
Kryteria zastosowania metod aktywizujących / Aleksander Marszałek // Pedagogika Pracy.- [Nr] 37 .- (2000), s. 113-118 - MICHALSKI Jarosław
Metoda aktywizujące / Jarosław Michalski // Nowa Szkoła. – 2001, nr6, s. 25 - MILCZAREK Jarosław
Metody aktywizujące / Jarosław Milczarek // Nowe w Szkole .-2000/2001, nr 8 (38), s.22-24 - MIŁUCH-SZEWCZYK Ewa
Projekt edukacyjny / Ewa Miłuch-Szewczyk // Nowe w Szkole. – 2001/2002, nr 4, s.2-4
Cechy charakterystyczne metody projektów. Etapy realizacji metody projektów. - MROCZEK Bożena
Realizacja pracy dyplomowej metodą projektów / Bożena Mroczek // Nowa Edukacja Zawodowa. -2002, nr 1, s.32-33 - MUSIAŁ Stefania
Metody aktywizujące na lekcji geografii / Stefania Musiał // Geografia w Szkole. – 2000, nr 5, s. 247 – 249 - NAJNIGIER Danuta
Jeszcze raz o metaplanie / Danuta Najnigier // Wychowanie Techniczne w Szkole. – 1996, nr 2, s. 81-82 - NOSKOWSKA Małgorzata
Metody aktywizowania uczniów / Małgorzata Noskowska// Chemia w Szkole .- 2000, nr 1, s. 22-28 - NOWAK Ewa
Trzy królestwa – aktywizowanie wyobraźni dziecięcej : scenariusz zajęć świetlicowych / Ewa Nowak // Wszystko dla Szkoły .- 2003, nr 9, s.16-17 - NOWAK Wioletta
Metody aktywne – większe efekty / Wioletta Nowak // Nowe w Szkole. – 2000/2001, nr 1, s. 15-19 - OKŁA Grażyna
Metoda projektów w nauczaniu historii / Grażyna Okła // Wiadomości Historyczne. – 2000, nr 1, s. 38-44 - OLSZYŃSKA Małgorzata
Aktywność i aktywizacja uczniów / Małgorzata Olsztyńska // Nowe w Szkole .- 2002, nr 7/8, s.18 - OSOBA Ewa
„Mapy myśli” na lekcjach – zastępstwach / Ewa Osoba // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 5, s. 81-83 - OSSOWSKA Aleksandra
Praca metodą projektów na lekcjach matematyki w szkole podstawowej w Krasinie / Aleksandra Ossowska // Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 1, s. 18 - PIĘTOWSKA Jolanta
Zastosowanie metod aktywizujących na lekcji wf w klasach 1-3 / Jolanta Piętowska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne .-2005, nr 2, s. 23-26 - PIOTROWSKI Eugeniusz
Koncepcja kształcenia wielostronnego a problem operatywności wiedzy uczniów / Eugeniusz Piotrowski // Studia Edukacyjne. – Nr 3 .- (1997), s. 165-174 - PIPAN-GUZIKOWSKA Marzanna
Projekt w nauczaniu języków obcych / Marzanna Pipan-Guzikowska // Nowa Szkoła. – 2002, nr 9, s. 31-35 - PLACHECKA Lilia
Wykorzystanie metody projektów w kształceniu praktycznym / Lilia Płachecka // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2001, nr 4, s. 8-10 - PONDO Celina
Twórcza edukacja w nauczaniu zintegrowanym – techniki dramowe / Celina Pondo // Drama. – 2003/2004, nr 45, s. 16 – 17 - RANOSZEK Ewa
Metodyka projektu w aktywizowaniu uczniów / Ewa Ranoszek / Biologia w Szkole .-2000, nr 4, s. 200-202 - RATYNA Małgorzata
„Witamy w krainie baśni” – impreza prowadzona metodami aktywnymi dla uczniów klas młodszych / Małgorzata Ratyna // Nauczanie Początkowe. – 2002/2003, nr 2, s. 62 – 65 - REWIZORSKA Elżbieta
Metody aktywne w nauczaniu / Elżbieta Rewizorska // Nowa Szkoła. -2001, nr 10, s. 52-53 - ROMANOWICZ Jerzy
Metoda dyskusji w nauczaniu historii / Jerzy Romanowicz // Wiadomości Historyczne.- 2004, nr 3, s. 41-46 - ROSIAK Anna
Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym / Anna Rosiak // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 3, s. 69 – 74 - ROSIAK Anna
Zastosowanie metod aktywizujących – przykład własnej praktyki pedagogicznej / Anna Rosiak // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 1, s. 56 – 68 - ROZWAŁKA Zenon, KORNAS Bernardyna
Alert ekologiczny jedną z aktywnych form edukacji ekologicznej i zdrowotnej w województwie lubelskim / Zenon Rozwałka, Bernardyna Kornas// Przyroda Polska .- 2003, nr 3, dod., s. 1, 5 - RUBAJ Iwona
„W służbie Wielkiego Armatora” Jana Józefa Szczepańskiego : propozycja metodyczna – praca metodą drzewka decyzyjnego / Iwona Rubaj. – Język Polski w Liceum. – 2002/2003, nr 4, s. 27-31
Temat zajęć: Był jednym z nas – o sytuacji i etyce conradowskiej na podstawie fragmentów eseju J.J. Szczepańskiego „W służbie Wielkiego Armatora”. - SENDEROWSKA Grażyna
Metody aktywizujące proces nauczania biologii / Grażyna Senderowska // Biologia w Szkole .-2001, nr 4, s. 212-216 - SIERADZKA Agnieszka
Aktywizowanie uczniów na lekcjach : (w kl. I-III gimnazjum) / Agnieszka Sieradzka // Nowa Szkoła .-2004, nr 9, s. 27-29 - SKWORZEC Anna
Metody aktywizujące na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie / Anna Skworzec // Wiadomości Historyczne .- 2002, nr 2, s. 109-111 - SOKOŁOWSKA Maria, STĘPNIAK Katarzyna
Metody pracy warsztatowej – praktyczne pomysły do pracy z uczniami / Maria Sokołowska, Katarzyna Stępniak // Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole. – 2003, z. 6, s wkładka s. 8-13
Scharakteryzowano m.in. metody: bingo, wyspę, burzę pomysłów, zawiał wiatr, diament, poszukiwacz opinii, papierowa karuzela, debata karteczkowa. - SOROKA Grażyna, OGONOWSKA Uurszula
Edukacja europejska – metodami aktywizującymi / Grażyna Soroka, Urszula Ogonowska // Nowe w Szkole .- 2002, nr 7/8, s.I-III, wkładka - SOMERS John
Umysł jako szafa grająca: rzeczywistość i fikcja dramy / John Somers; tłum. Kaja Królikowska // Opieka Wychowanie Terapia. – 2003, nr 4, s.17-21 - SOWADA Renata
Moje miasto w XX wieku e czyli projekt w szkole / Renata Sowada // Biblioteka w Szkole. – 2002, nr 12, s.13 - SOWIŃSKA Bożena
Przygotowanie „Encyklopedii szkoły” jako przykład pracy z uczniami metodą projektu / Bożena Sowińska // Edukacja Medialna. – 2002, nr 3, s. 37-39
Konkurs szkolny, którego celem było przygotowanie „Encyklopedii szkoły”. - STRÓŻYŃSKI Klemens
Szkoła myślenia / Klemens Stróżyński // Nowa Szkoła. – 2004, nr 2, s.18-21 - SYGUŁA Teresa
O aktywizowaniu uczniów / Teresa Syguła // Życie Szkoły.- 2001, nr 10, s. 598 – 601 - SYSOEVA Svetlana
Technologie nauczania ukierunkowane na osobowość : metoda projektów : tł. / Svetlana Sysoeva // Ruch Pedagogiczny. -2001, nr 3/4, s. 13-18 - SZAJNIK Ewa
Drama jako metoda nauczania / Ewa Czajnik // Katecheta .- 2003, nr 6, s. 49-52 - SZLOSEK Franciszek
O aktywnym nauczaniu zawodu – raz jeszcze / Franciszek Szlosek // Nowa Edukacja Zawodowa .-2002, nr 2, s.10-13 - SZLOSEK Franciszek
O aktywnym nauczaniu zawodu – ciąg dalszy / Franciszek Szlosek // Nowa Edukacja Zawodowa .-2002, nr 3, s.12-14 - SZLOSEK Franciszek
O aktywnym nauczaniu zawodu .Cz.III / Franciszek Szlosek // Nowa Edukacja Zawodowa .-2002, nr 4, s.14-16 - SZPULAK Grażyna
Aktywizacji ciąg dalszy: biblioteka szkolna / Grażyna Szpulak // Poradnik Bibliotekarza .- 2004, nr 4, s. 8-10 - SZPULAK Grażyna
Nauczanie aktywizujące / Grażyna Szpulak // Poradnik Bibliotekarza .-2002, nr 9, s. 3-4 - SZYMAŃSKI Mirosław
Z historii metody projektów : fragm. Książki / Mirosław S[tanisław] Szamański // Kwartalnik Pedagogiczny.-1999, nr 2, s. 3-27 - ŚLIPKO Beata
Metoda projektów w edukacji europejskiej / Beata Slipko // Nowe w Szkole. – 2000/2001, nr 10, s. 13-14 - ŚMIGIELSKI Jerzy
Metoda projektów w edukacji / Jerzy Śmigielski // Edukacja Medialna. – 2001, nr 2, s. 46-49
Projekty z fizyki: „Prędkość”,”Optyka”, „Fizyka i technika okiem ucznia”; projekt z chemii: „Poznanie i badanie właściwości związków nieorganicznych”. - ŚWIĄTEK-SŁONINA Małgorzata
Integracja międzyprzedmiotowa drogą do aktywizacji uczniów / Małgorzata Świątek-Słonina // Chemia w Szkole .-1999, nr 3, s. 154-158 - ŚWIDERSKA Elżbieta
Jak pogodzić przyjemne z pożytecznym? : wędrówka krakowskim szlakiem w czasie i przestrzeni / Elżbieta Świderka // Nowa Szkoła. – 2001, nr 1, s.41-45
Metoda projektów i wycieczka dydaktyczna – metody wykorzystane do realizacji programu autorskiego XLVII LO w Warszawie. Lekcje języka polskiego. - TOMCZYK-GĄSTOŁ Izabella
Lekcje historii metodą projektu / Izabella Tomczyk-Gąstoł // Nowe w Szkole. – 2004, nr 1, s.12-13 - TOMCZYK-GĄSTOŁ Izabella
Przeprowadzamy lekcje metodą projektu / Izabella Tomczyk-Gąstoł // Nowa Szkoła. – 2003, nr 7, s. 54-55
Zawiera propozycje projektów. Tematy: 1. Staropolskie obyczaje. 2. Z wizytą u starożytnych Egipcjan. 3. Świat egipskich piramid. - TUSKA Elżbieta A.
Mamo, na lekcji bawiliśmy się! / Elżbieta A. Tuska // Nowe w Szkole. – 2000/2001, nr 7 (37), s.13-15
Aktywizacja uczniów na lekcjach matematyki. - UMER Teresa
Lekcje muzealne na warszawskim Zamku / Teresa Umer // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze .-1998, nr 8, s. 26-28 - URBAŃCZYK Małgorzata
Zalety i wady projektu – jednej z aktywnych metod nauczania / Małgorzata Urbańczyk // Języki Obce w Szkole .-2002, nr 3, s. 59-60 - WAL Iwona
O teorii projektów praktycznie / Iwona Wal // Nowe w Szkole. – 2004, nr 1, s.18-21 - WASZCZUK Irena
Scenariusz zajęć według aktywnych metod „Ekologik” / Irena Waszczuk // Przyroda Polska .-2004, nr 3, dod., s. 14 – 15 - WĘGRZYŃSKA Ewa
Aktywizujące metody i techniki w mojej pracy z uczniami klas I-III / Ewa Węgrzyńska // Nauczanie Początkowe .- 2002/2003, nr 1, s. 74-79 - WICIŃSKI Ryszard
Gry dydaktyczne / Ryszard Wiciński // Dyrektor Szkoły.-1997, nr 6, s. 28-29 - WIECHNIK Renata
O niektórych ważnych prawidłowościach i zasadach nauczania (uczenia) w sposób problemowy / Renata Wiechnik // Zeszyty Wszechnicy Świętokrzyskiej. – Z. 9 .- (1999), s. 33-58 - WIECZÓR Elżbieta
Metody aktywne – szansą dla edukacji / Elżbieta Wieczór // Edukacja i Dialog.- 2001, nr 9/10, s.35-39
Teoria kształcenia wielostronnego i zastosowanie metod aktywizujących. - WILECZEK Anna
Potencjał projektu / Anna Wileczek // Język Polski w Gimnazjum. – 200/2002, nr 4, s.73-79
Wykorzystanie metody projektu przy powtarzaniu materiału nauczania. - WITKOWSKA Mariola
Poznajemy kraje Unii Europejskiej : metoda projektu w kształceniu zintegrowanym // Mariola Witkowska // Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 1, s. 6 – 7 - WŁUDARCZYK-DUDZIC Anna
Sesja ONZ na lekcji / Anna Włudarczyk-Dudzic // Nowe w Szkole. – 2001/2002, nr 3, s.13-15
Wykorzystanie metody debaty politycznej na lekcji. - WOJCIECHOWSKI Mieczysław
Wokółmitologii aktywnych metod / Mieczysław Wojciechowski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1998, nr 1, s. 37-40 - WOŁOSZYN-KORCZYK Agnieszka
Metoda projektów w nauczaniu przyrody / Agnieszka Wołoszyn-Korczyk // Nowa Szkoła. – 2001, nr 9, s. 44-46 - WOŚ Małgorzata
Metoda debaty na lekcjach języka polskiego / Małgorzata Woś // Język Polski w Szkole Średniej. – 2000/2001, nr 3, s.17-20
Temat debaty: Henryk Sienkiewicz-„potężny geniusz”, „pierwszorzędny pisarz”. - WÓJCICKA Elżbieta
Projekty edukacyjne na zajęciach z edukacji czytelniczej i medialnej / Elżbieta Wójcicka // Biblioteka w Szkole. – 2001, nr 10, s.1-5
Wykorzystanie metody projektów na zajęciach z edukacji czytelniczej i medialnej. - WYRĘBEK Krystyna
Aktywizujące metody nauczania w pracy bibliotekarza szkolnego : literatura w wyborze / Krystyna Wyrębek // Biblioteka w Szkole .-2001, nr 6, s.13 - WYSZYŃSKA Krystyna
Czym jest metoda projektów? / Krystyna Wyszyńska // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN. – 2001, nr 5, s.23-24
Cechy metody projektów. Fazy realizacji metody projektów. - WYSZYŃSKA Krystyna
Czym jest metoda projektów? / Krystyna Wyszyńska // Życie Szkoły. – 2001, nr 9, s. 549 – 552
Omówienie metody projektów. Scenariusz zajęć - ZAJĄC Bożena
Metoda projektów w liceum profilowanym / Bożena Zając // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2002, nr 5, s.25-27
Zawiera przykładową kartę projektu: profil transportowo-spedycyjny; moduł – materiałoznawstwo. - ZAJDEL Krzysztof
Metody aktywizujące w nauczaniu matematyki / Krzysztof Zajdel // Dyrektor Szkoły .- 2004, nr 10, s. 38-40 - ZALEWSKA Danuta
O metodach aktywizujących w pracy wychowawczej uwag kilka / Danuta Zalewska // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN .- 2002, nr 1(9), s.30-32 - ZELLMA Anna
Realizacja edukacji regionalnej metodą projektów uczniowskich / Anna Zellma // Wychowanie Na Co Dzień. – 2002, nr 2/3, s.5-9 - ZIELENIEWSKA Jadwiga S.
Metoda projektu w edukacji regionalnej / Jadwiga S. Zieleniewska // Nowe w Szkole. – 2002, nr 9, s. 14-16 - ZIELIŃSKA Anna
Wchodzimy w erę projektu : projekt – moda czy konieczność? / Anna Zielińska // Rocz. Komis. Nauk Pedagog. – T. 52 .-(1999), s. 37-44 - ZIELIŃSKA Justyn
Jak pracować z uczniami metodą projektów? / Justyna Zielińska // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2004, nr 5, s. 30-31 - ZIĘTEK Anna
Metoda projektów w działaniach integracyjnych / Anna Ziętek // Nowa Edukacja Zawodowa.- 2002, nr 1, s.28-31 - ŻACH Krzysztof
Przyjemne z pożytecznym, czyli zastosowanie metod aktywnych na lekcjach przysposobienia obronnego / Krzysztof Żach // Edukacja dla Bezpieczeństwa .-2003, nr 4, s. 2-8 - ŻWIKLIŃSKI Andrzej
Rola pytań w kształtowaniu poszukującej aktywności ucznia / Andrzej Źwikliński // Studia Edukacyjne. – Nr 2 .-(1996), s. 149-159 - ŻYWNO Maciej
Otwarta szkoła / Maciej Żywno // Wychowawca. – 2003, nr 12, s. 12-13