PEDAGOGIKA RUDOLFA STEINERA I SZKOŁA WALDORFSKA

PEDAGOGIKA RUDOLFA STEINERA I SZKOŁA WALDORFSKA
Zestawienie bibliograficzne


Wydawnictwa zwarte

  1. Carlgren Frans Wychowanie do wolności : pedagogika Rudolfa Steinera. obrazy i relacje z międzynarodowego ruchu szkół steinerowskich / Frans Carlgren ; z j. niem. przeł. Michał Głażewski. ; oprac. plastyczne Arne Klingborg. – Gdynia : „Genesis”, 1994. – 264 s. : il ; 24 cm.
  2. Edmunds Francis Pedagogika Rudolfa Steinera : szkoły waldorfskie na świecie i w Polsce / Francis Edmunds ; przekł. z ang. Anna Konczewska. – Warszawa : „Spektrum” , 1996. – 165 s., [16] s. fot. kolor. ; 20 cm
  3. Fucke Erhard Zarys pedagogiki wieku dojrzewania : o alternatywnej koncepcji programu nauczania klas VI-X szkół waldorfskich / Erhard Fucke ; [przekł. z niem. Michał Głażewski]. – Gdynia : „Genesis”, 2006. – 261, [2] s. ; 21 cm
  4. Głażewski Michał O witalności szkoły / Michał Głażewski ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Tadeusza Kotarbińskiego. – Zielona Góra : Wydawnictwo WSP , 1996. – 158 s. ; 21 cm
  5. Kawula Stanisław, Rutkowski Krzysztof, Wolny Irena Szkoła alternatywna : szkoły typu „waldorf” – teoria i praktyka / Kawula Stanisław, Rutkowski Krzysztof, Wolny Irena ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Olsztynie. – Olsztyn : Wydawnictwo WSP , 1992. – 68 s. : rys. ; 24 cm
  6. Kayser Martina Uczyliśmy w szkole waldorfskiej : o historii i praktyce pewnej pedagogicznej utopii / Martina Kayser, Paul-Albert Wagemann ; tł. Mirosław S. Szamański. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 165 s. : faks., portr. ; 24 cm
  7. Lindenberg Christoph Szkoła bez lęku / Christoph Lindenberg ; [przekł. Jacek Dąbrowski; przedm. do wyd. pol. Barbara Miłuńska]. – Warszawa : Jacek Santorski & Co. Agencja Wydawnicza, 1993. – 165, [3] s. ; 21 cm
  8. Łoźna Iwona, Łoźna Elżbieta Waldorfowska szkoła : propozycja dla dzieci, rodziców i nauczycieli / Łoźna Iwona, Łoźna Elżbieta. – Olsztyn : „Fala” , 1996. – 75, [5] s. ; 17 cm
  9. Poznańska Maria Wanda Pedagogika alternatywna New Age : propozycje pedagogicznej koncepcji osobowości i wychowania / Maria Wanda Poznańska. – Toruń : Adam Marszałek, cop. 2001. – 132 s. ; 21 cm.
  10. Steiner Rudolf Droga do wtajemniczenia / Rudolf Steiner ; wyboru dokonał i wstępem opatrzył Jerzy Prokopiuk ; tł. Tomasz Mazurkiewicz, Jerzy Prokopiuk, W. Wolański i H. Waloński. – Poznań : Dom Wydawniczy „Rebis” , 2000. – 293, [1] s. ; 20 cm
  11. Steiner Rudolf Duchowi przewodnicy człowieka / Rudolf Steiner ; [tł. Michał Waśniewski]. – Wyd. 2 zm. – Gdynia : Wydawnictwo Genesis, 2007. – 118 s. ; 21 cm
  12. Steiner Rudolf Poznanie człowieka i kształtowanie nauczania / Rudolf Steiner ; [tł. Michał Waśniewski]. – Gdynia : „Genesis”, 2006. – 141, [1] s. : il. ; 21 cm
  13. Steiner Rudolf Rozważania seminaryjne i wykłady na temat programu nauczania / Rudolf Steiner ; [tł. Adam Winiarczyk]. – Gdynia : Genesis, 2006. – 207 s., [1] k. tabl. kolor. : rys. ; 21 cm „Rozważania seminaryjne i wykłady na temat programu nauczania” wygłoszone w Stuttgarcie między 21 sierpnia a 6 września 1919 r. przy zakładaniu Wolnej Szkoły Waldorfskiej.
  14. Steiner Rudolf Zdrowy rozwój człowieka : kurs Bożonarodzeniowy. Cz. 1, Wprowadzenie w antropozoficzną pedagogikę i dydaktykę / Rudolf Steiner ; [tł. Ewa Łyczewska]. – Gdynia : „Genesis”, 2007. – 191 s. : il. ; 21 cm Cykl wykładów dla nauczycieli wygłoszony w Domach od 23 grudnia 1921 do 7 stycznia 1922.
  15. Steiner Rudolf Zdrowy rozwój człowieka : kurs Bożonarodzeniowy. Cz. 2, Wprowadzenie w antropozoficzną pedagogikę i dydaktykę / Rudolf Steiner ; [tł. Ewa Łyczewska, Mateusz Szobilk]. – Gdynia : „Genesis”, 2007. – 207 s. : il. ; 21 cm Cykl wykładów dla nauczycieli wygłoszony w Domach od 23 grudnia 1921 do 7 stycznia 1922.
  16. Szkoła alternatywna: z teorii i praktyki szkół waldorfskich / pod red. Stanisława Kawuli. – Wyd. 2 rozsz. i popr. – Olsztyn : Wyższa Szkoła Pedagogiczna , 1994. – 122 s., [2] s. tabl. kolor. : fot., nuty, pl., portr. rys. ; 23 cm
  17. Sztuka Wychowania wokół Pedagogiki Waldorfskiej / [Stowarzyszenie „Salutaris Rozwijania Inicjatyw Pedagogiczno-Psychologicznych]. – Warszawa : SSRIPP, 2004-. 30 cm. – Poprzednio: Forum wokół Pedagogiki Waldorfskiej
  18. Wasiukiewicz Jadwiga Pedagogika waldorfska w praktyce / Jadwiga Wasiukiewicz. – Gdańsk : Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego, 1998. – 132, [1] s., [8] s. il. kolor. : fot., rys. ; 24 cm
  19. Wasiukiewicz Jadwiga Pedagogika waldorfska w teorii i praktyce / Jadwiga Wasiukiewicz. – Gdańsk : Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego, 1998. – 132, s., [12] s. tabl. kolor. : il., nuty ; 24 cm
  20. Wasiukiewicz Jadwiga Pedagogika waldorfska w teorii i praktyce / Jadwiga Wasiukiewicz. – Wyd. 2 poszerz.- Gdańsk : Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego, 2002. – 163, [1] s., [12] s. tabl. kolor. : il., nuty ; 24 cm
  21. Wiśniewska-Paź Barbara Społeczny wymiar obiektu Goetheanum w Dornach i jego sensy edukacyjne / Barbara Wiśniewska-Paź. – Wrocław : „Arboretum” : współpr. wydaw. Instytutu Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego, 2002. – 326 s., [2] k. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 21 cm.- Wychowanie bez lęku : pedagogika steinerowska / [red. Jerzy Prokopiuk]. – Warszawa : Społeczne Towarzystwo Oświatowe : Wydaw. „Kos”, 1992. – 112 s. : il. ; 21 cm
  22. Zwoliński Andrzej Antropozofia : maski bez twarzy / Zwoliński Andrzej. – Kraków : „Gotów” : Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży Archidiecezji Krakowskiej , 1995. – 28 s. ; 15 cm. – Pytania Nieobojętne ; nr 3. – Biblioteczka KSM; nr 2

Artykuły z czasopism

  1. Antropozofia Rudolfa Steinera (1861-1925) jako gnostyczna wizja ezoterycznej tradycji Zakonu Róży i Krzyża / Artur Jocz // Zeszyty Filozoficzne – 2000, z. 8 , s. 69-79
  2. Antropozoficzne korzenie szkoły waldorfskiej / Maria Meyer // Wychowanie Na Co Dzień . – 1997 , nr 6 , s. 14-17
  3. Antropozoficzne podstawy pedagogiki Rudolfa Steinera / Władysława Szulakiewicz // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie. Pedagogika i Psychologia. – 1997 , z. 3 , s. 73-77
  4. Antropozofia Rudolfa Steinera (1861-1952), czyli rozważania o istocie doświadczenia gnostycznego i próbie jego religijnego werbalizmu / Artur Jocz // Zeszyty Filozoficzne – 1999 , z. 7 , s. 103-114
  5. „Czarna księga antropozofii” albo nowa próba dyskredytacji Rudolfa Steinera / Mirosław Stanisław Szamański // Kwartalnik Pedagogiczny – 1998 , nr 3/4 , s. 125-161
  6. Czy naprawdę „wychowanie ku wolności”? : próba krytycznego spojrzenia na pedagogikę waldorfską / Iwona Chmielewska, Małgorzata Turczyńska-Korczyńska. – Kwartalnik Pedagogiczny – 1998 , nr 3/4 , s. 97-123
  7. Edukacja steinerowska – rozwój czy stagnacja? / Barbara Wiśniewska-Paź // Nowa Szkoła . – 2004 , nr 5 , s. 46-49
  8. Edukacja steinerowska a sztuka i jej dydaktyczny wymiar. Cz. 1 / Barbara Wiśniewska-Paź // Klanza w Szkole . – 2003, nr 1, s. 9-16
  9. Edukacja steinerowska a sztuka i jej dydaktyczny wymiar. Cz. 2 / Barbara Wiśniewska-Paź // Klanza w Szkole . – 2003, nr 2, s. 3-8
  10. Głosy do antropozofii i eurytmii Rudolfa Steinera (1861-1925) / Stanisław Katula // Edukacja . – 1998 , nr 1 , s. 75-83
  11. Kilka refleksji ogólnych na temat pedagogiki waldorfskiej / Jadwiga Wasiukiewicz // Ars Educandi . – T. 4 (2004), s. [265]-273
  12. Koncepcja wolnego społeczeństwa Josepha Beuysa a antropozoficzna idea trójpodziału społecznego Rudolfa Steinera / Agnieszka Kosterka, Maciej Szostak // Zbliżenia Polska – Niemcy. – 2001 , nr 1 , s. 98-103
  13. Ku antropozoficznemu rozumieniu wolności / Agnieszka Kosterka, Maciej Szostak // Zbliżenia Polska – Niemcy. – 2000 , nr 1 , s. 80-83
  14. Kształcenie oparte na autorytecie / Jadwiga Wasieukiewicz // Edukacja i Dialog. – 2007 , nr 2 , s. 22-24
  15. Maria Montessori, Rudolf Steiner. Zestawienia bibliograficzne w wyborze / Małgorzata Bzibziak // Biblioteka w Szkole. – 1997 , nr 4 , s. 11-13
  16. Miejsce i rola sztuki w szkołach waldorfskich / H. Depta // Plastyka i Wychowanie . – 1993, nr 1, s. 4-9
  17. Nauczanie muzyki w szkołach waldorfowskich / Jadwiga Wasiukiewicz // Edukacja i Dialog. – 2007 , nr 1 , s. 48-49
  18. Nowe trendy w wychowaniu – szansa czy zagrożenie? / Katarzyna Franica //Wychowawca. – 2004, nr 12, s. 10-11
  19. pracy pedagogicznej w przedszkolu waldorfskim / Jadwiga Wasiukiewicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 1998 , nr 2 , s. 112-116
  20. Pedagogika absolutna : o Rudolfa Steinera koncepcji wychowania krytycznie / Klaus Prange ; tł. z niem. Mirosław Stanisław Szamański // Kwartalnik Pedagogiczny. – 1998, nr 3/4 , s. 65-78
  21. Pedagogika Rudolfa Steinera / Elżbieta Putkiewicz // Forum Oświatowe . – 1990, nr 3, s. 141-142
  22. Pedagogika steinerowska – pedagogika waldorfowska – szkoły steinerowskie – waldorfowskie : (wybór literatury) / Bogusław Śliwerski // Wszystko dla Szkoły . – 2001 , nr 2 , s. 25
  23. Pedagogika waldorfska w edukacji wczesnoszkolnej / Jadwiga Wasiukiewicz // Życie Szkoły. -2004 , nr 3 , s. 142-147
  24. Pedagogika waldorfska w teorii i w praktyce / Jadwiga Wasiukiewicz // Ars Educandi . – T. 1 (1998), s. 167-179
  25. Podstawy pedagogiki przedszkolnej R. Steinera – nauczanie w procesie rozwoju dziecka / Barbara Balcerzak // Przyjaciel Dziecka . – 1990, nr 7/8, s. 20
  26. „Polowanie na antropozofii” – relacja i głos w dyskusji / Maciej Szostak // Zbliżenia Polska – Niemcy. – 1998 , nr 3 , s. 154-156
  27. Rozwój w ramach eurytmii : cz. 1 / Maria Burniewicz // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie. Prace Psychologiczne. – 1998 , z. 2 , s. 195-199
  28. Rudolf Steiner (1861-1925) / Heiner Ullrich // Kwartalnik Pedagogiczny. – 1999 , nr 3/4 , s. 149-170
  29. Rudolf Steiner i jego „Lebensphilosophie” / Maciej Szostak // Zbliżenia Polska – Niemcy. – 1996 , nr 2 , s. 53-59
  30. Rudolf Steiner i jego myśl pedagogiczna / Antoni Tomkiewicz // Paedagogia Christiana. – 1997 , t. 1 , s. 87-99
  31. Rudolf Steiner. Wolne szkoły waldorfskie : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Ewa Dolata-Makuch // Nowa Szkoła – 1997 , nr 4 , s. 43-45
  32. Rudolfa Steinera antropozoficzna nauka o wychowaniu / Imelda Chłodna // Człowiek w Kulturze. -2003 , nr 15 , s. 281-303
  33. Rytm w wychowaniu małego dziecka w ujęciu pedagogiki waldorfskiej / Małgorzata Skórczyńska // Wychowanie na co Dzień. – 2001 , nr 4/5 , s. 17-19
  34. Sposoby kształtowania rzeczywistości zmysłowej i duchowej – ujęcie neognostyczne / Artur Jocz // Zeszyty Filozoficzne. – 2001 , z. 9 , s. 39-49
  35. Stanisław Franciszek hr. Karłowski a współczesne problemy rolnictwa / Eugeniusz Kołmicki // Humanistyka i Przyrodoznawstwo. – 2003 , t. 9 , s. 161-169
  36. Steinerowska demonozofia : ref / Jerzy Prokopiuk // Gnosis. – 1995 , nr 7 , s. 27-31
  37. Szkoły Steinera / Sabina Sawicka-Wilgusiak // Kwartalnik Pedagogoczny. – 1998, nr 3/4 , s. 79-95
  38. Szkoły waldorfskie jako przykład wychowania do wolności : ref. / Tomasz Duda // Kultura Fizyczna. – 2000 , nr 11/12 , s. 15-18
  39. Szkoły waldorfskie na tle antropozofii / Imelda Chłodna // Studia Niemcoznawcze. – 2003 , t. 25 , s. 435-448
  40. Szkoły waldorfskie w Holandii. Historia i dzień dzisiejszy / Barbara Kowalewska // Twórcza Szkoła . – 2005, nr 8, s. 27-31
  41. „Śpiew i eteryczny dźwięk” : fragm. Książki / Hilda Deighton, Gina Palermo, Dina Winter ; tł. z ang. Małgorzata Frankiewicz // ISME . – 1997 , nr 3 , s. 62-71
  42. Śpiew i eteryczny dźwięk : (metoda śpiewu Gracji Ricardo oparta na współpracy artystki z Rudolfem Steinerem) : fragm. / Hilda Deighton, Gina Palermo, Dina Winter ; tł. z ang. Małgorzata Frankiewicz // ISME . – 1995 , nr 2 , s. 76-85
  43. Uczymy się nie dla szkoły, ale dla życia / Aleksandra Jasielska // Edukacja i Dialog . – 2005 , nr 4 , s. 68-72
  44. Wolne szkoły waldorfskie / Bolesława Habdank-Wojewódzka, Tadeusz Habdank- Wojewódzki // Język Polski w Szkole : dla klas IV-VIII. – 1995/1996, z. 6, s. 59-61
  45. Wolność ludzkiego ducha, czyli słów kilka o pedagogice waldorfskiej / Kamila Spychalska // Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 7, s. 31-34
  46. Zabawa i praca w przedszkolu waldorfskim / Barbara Piesak // Wychowanie w Przedszkolu. – 1999 , nr 9 , s. 690-692
  47. Zajęcia ruchowe w szkole waldorfskiej / Elżbieta Szamańska // Kultura Fizyczna. – 1997 , nr 5/6 , s. 24-27
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót