PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE

Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Książki


  1. Ministerstwo Edukacji Narodowej o pomocy psychologiczno-pedagogicznej. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2001.
  2. O teorii i praktyce poradnictwa : odmiany poradoznawczego dyskursu : podręcznik akademicki / Alicja Kargulowa. – Wyd. 1 – 5 dodruk. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.
  3. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały dla nauczycieli / [aut. Emilia Wojdyła et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010.
  4. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały szkoleniowe. Cz. 1./ [aut. Emilia Wojdyła et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010.
  5. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały szkoleniowe. Cz. 2./ [aut. Barbara Trochimiak et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010.
  6. Poradnictwo pedagogiczne : przegląd wybranych zagadnień / Barbara Skałbania. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2009.
  7. Testy psychologiczne i pedagogiczne w poradnictwie : przewodnik metodyczny / Anna Frydrychowicz [ et al.]. – Wyd. 2 rozsz. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2004.

Artykuły z czasopism:


  1. Absurdy rzeczywistości szkolnej : (o pomocy psychologiczno-pedagogicznej inaczej…) / Agnieszka Skubis-Rafalska.// Nowa Szkoła. – 2012, nr 3, s. 26-31
  2. Arkusz do oceny efektów pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi przez pedagoga / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 6, s. 29
  3. Badanie jakości pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej / Anna Frydrychowicz.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 3, s. 7-11
  4. Biblioterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Przykładowy scenariusz zajęć / Iwona Bukowska.// Biblioterapeuta. – 2012, nr 1, s. 20-23
  5. Być bliżej dziecka, czyli zmiany w podejściu do pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Katarzyna Leśniewska.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 81-84
  6. Czas na pomoc / Ewa Kosińska.// Wychowawca. – 2014, nr 1, s. 14-15
  7. Czy pomagamy skutecznie? / Piotr Wiliński.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 22-24
  8. Diagnoza funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych w Polsce / Sylwia Pakulniewicz-Błońska.// Pedagogika Pracy. – 2008, t. 52, s. 159-164
  9. Dostosowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z dysleksją / Jadwiga Jastrząb.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2006, nr 9, s. 3-9
  10. Drogi i bezdroża pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Bożena Tomaszek.// Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 141-147
  11. Drogi i bezdroża poradnictwa psychologicznego / Marcin Jaroszewski.// Remedium. – 2014, nr 7/8, s. 12-13
  12. Duża i potrzebna zmiana : (pomoc psychologiczno-pedagogiczna) / Lidia Jastrzębska.// Nowa Szkoła. – 2011, nr 5, s. 3-6
  13. Dylematy nauczycieli dotyczące udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole / Lidia Mackiewicz-Adamska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 6, s. 6-10
  14. Ewaluacja wdrażania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole / Jacek Stec.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 5, s. 29-31
  15. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 9 (25), s. 28-29
  16. Jak realizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkołach i przedszkolach? / blaski i cienie rozporządzenia MEN z 17.11.2010 / Bożena Tomaszek.// Remedium. – 2012, nr 3, s. 22-23
  17. Kierunki zmian w organizacji i zasadach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach / Marzenna Owczarz.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, dod. Przed Szkołą, s. 17-21
  18. Konstruktywistyczne i socjoekologiczne korzenie poradnictwa i diagnozy psychopedagogicznej zorientowanej na zasoby / Marta Kulesza.// Pedagogika Społeczna. – 2012, nr 3, s. 21-45
  19. Nowa organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej : czy będzie lepiej? / Maria Bernad.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 10, s. 16-19
  20. Nowe zasady działania poradni psychologiczno-pedagogicznych / Piotr Gąsiorek.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 4, s. 48-52
  21. Nowe zasady pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Beata Krajewska.// Nowa Szkoła. – 2011, nr 4, s. 14-21
  22. Nowe zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 9 (44), s. 57-60
  23. Nowe zasady udzielania pomocy uczniom / Katarzyna Leśniewska.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 8, s. 26-31
  24. Nowy uczeń, nowe potrzeby : postępowanie diagnostyczne na użytek pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Łoskot.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 9 (25), s. 20-23
  25. Nowy uczeń, nowe problemy / Piotr Wiliński.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 9 (41), s.12-13
  26. Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej : udzielonej uczniowi z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, dla którego opracowano Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny / Jacek Stec.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 4, s. 38
  27. Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielonej uczennicy, u której stwierdzono dysleksję rozwojową – dysortografię i dla której opracowano Plan Działań Wspierających / Jacek Stec.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 3, s. 33
  28. Ocena efektywności pomocy udzielanej uczniowi / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 2, s. 4-7
  29. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Mirosława Pleskot.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 3, dod. Poradnik Dyrektora, s. 1-8
  30. Plan działań wspierających (PDW) jako element systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Mirosława Pleskot.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 4, dod. Poradnik Dyrektora, s. 1-6
  31. Planowanie pracy psychologiczno-pedagogicznej na rok szkolny 2012/2013 / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 9 (41), s. 4-7
  32. Planowanie zmiany w poradniach psychologiczno-pedagogicznych / Piotr Gąsiorek.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 2, s. 43-45
  33. Podsumowanie działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Wioletta Bartoszewska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 1 (38), s. 46-48
  34. Pomiar efektów / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 4, s. 5-8
  35. Pomoc dziecku i jego rodzinie / Patrycja Kozera-Mikuła.// Wychowawca. – 2014, nr 1, s. 8-13
  36. Pomoc pedagogiczno-psychologiczna dla dzieci zdolnych / Teresa Giza.// Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s.86-90
  37. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a regulacje dotyczące kształcenia specjalnego / Teresa Serafin.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 10, s. 48-51
  38. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci bez orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego / Ewa Skwarka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 10, dod. Poradnik Prawny Nauczyciela i Dyrektora Przedszkola, s. 1-2
  39. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci o zaburzonym przebiegu rozwoju / Piotr Wiliński.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 58-60
  40. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w nowym roku szkolnym / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 43-45
  41. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w pigułce / Aleksandra Kubala–Kulpińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 8, dod. Poradnik Prawny Nauczyciela i Dyrektora Przedszkola, s. 1-5
  42. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu, szkole i placówce po reformie : (zestawienie bibliograficzne) / Irena Niemczak.// Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 11, s. 19-20
  43. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole podstawowej / Ewa Gałązka.// Wychowawca. – 2014, nr 1, s. 28
  44. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne i biblioteki pedagogiczne pomagają nauczycielom / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 5, s. 50-52
  45. Porady i konsultacje : jako jedna z form pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny – 2013, nr 1 (45), s. 4-7
  46. PPP, czyli coś z offu… / Maciej Osuch.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 11, s. 4-6
  47. Praktyczna organizacja wsparcia psychologiczno-pedagogicznego ucznia ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi / Mirosław Wołojewicz.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 8, s. 19-24
  48. Procedura obiegu dokumentacji psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Łoskot.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 2, s. 18-20
  49. Procedura wystawiania opinii i orzeczeń przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne / Małgorzata Łoskot.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 5 (23), s. 45-47
  50. Projektowane zmiany w pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 2 (39), s. 42-44
  51. Przede wszystkim dobra wola : wywiad z dr. Pawłem Kubickim, rzecznikiem uczniów niepełnosprawnych, o stanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w polskiej oświacie / Paweł Kubicki ; rozm. przepr. Anna Przybył.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 1 (38), s. 12-17
  52. Raport cząstkowy z udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej / oprac. Aneta Buczkowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 1 (38), s. 38-39
  53. Rola poradni w procesie wyboru zawodowego / Dorota Mielcarek, Maria Zabłocka.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 12, s. 80-83
  54. Rozwój koncepcji pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Ewa Skrzetuska.// Nowa Szkoła. – 2014, nr 6, s. 12-21
  55. Schemat opinii szkolnej o uczniu, wydanej na potrzeby poradni psychologiczno-pedagogicznej (PPP) / Kinga Rusin.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 5, s. 27-29
  56. Sposoby wspierania dziecka z zaburzeniami zachowania przez nauczycieli i rodziców / Maria Małek.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 4 (41), s. 41-45
  57. System pomocy psychologiczno-pedagogicznej po zmianach / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 9 (51), s. 51-52
  58. Wniosek o objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 9 (51), s. 33
  59. Wsparcie nauczycieli w nabywaniu kompetencji do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 4, s. 14-16
  60. Wspieranie nauczycieli w nabywaniu kompetencji do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 3 (40), s. 42-44
  61. Współpraca pogotowi rodzinnych z poradniami / Jan Basiaga.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2014, nr 8, s. 48-54
  62. Współpraca przedszkola z poradnią psychologiczno-pedagogiczną / Kinga Rusin.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2014, nr 5 (52), s. 58-60
  63. Współpraca szkoły z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny / Aneta Paszkiewicz.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 7, s. 14-18.
  64. Współpraca szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną / Kinga Rusin.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 5, s. 45-48
  65. Współpraca szkoły z rodzicami w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Aneta Paszkiewicz.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2012, nr 9, s. 18-22
  66. Wzór pisma : nauczyciela […] informującego dyrektora o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną / Piotr Wiliński.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 2, s. 35
  67. Zadania dyrektorów i nauczycieli publicznych przedszkoli i gimnazjów w okresie przejściowym wdrażania zmian w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Jas, Małgorzata Jarosińska.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 85-88
  68. Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej : zmiany i ich wpływ na funkcjonowanie świetlic / Joanna Hoffmann, Jacek Rudnik.// Świetlica w Szkole. – 2011, nr 4, s. 9-11
  69. Zmiany w pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Jarosław Kordziński.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 8, s. 22-23
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return