EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA

EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA

Zestawienie bibliograficzne artykułów z czasopism

  1. Biblioteka szkolna a integracja społeczna uczniów niepełnosprawnych w szkołach masowych. / Zięba Urszula // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 4, s. 286-292 Integracja społeczna ucznia niepełnosprawnego na terenie szkoły i biblioteki szkolnej.
  2. Co nowego w edukacji włączającej / Anna Firkowska-Mankiewicz.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 16-23
  3. Dlaczego edukacja włączająca nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem? Doświadczenia i plany edukacyjne wobec dzieci z zespołem Downa w relacjach matek / Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żyta.// Szkoła Specjalna. – 2014, nr 3, s. 186-201
  4. Edukacja inkluzyjna – geneza, istota, perspektywy / Szumski Grzegorz // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2006, nr 1, s. 93-114
  5. Edukacja włączająca. Cz. 2 / Anna Rękawek // Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 4, s. 42-43
  6. Edukacja włączająca – wyzwanie dla polskiej szkoły? / Violetta Pulwarska.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 2-4
  7. Edukacja włączająca – wyzwaniem dla polskiej szkoły / Anna Firkowska-Mankiewicz // Szkoła Specjalna – 2004, nr 1, s. 19-26
  8. Edukacja włączająca / Anna Rękawek.// Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 4, s. 42-43
  9. Edukacja włączająca : na czym polega, jak ją zorganizować? / Jacek Stec.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 2, s. 52-54
  10. Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów / Tamara Zacharuk.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 2-7
  11. Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych / Ewa Materka.// Edukacja i Dialog. – 2005, nr 7, s. 7-13
  12. Edukacja włączająca w szkole w Łajskach / Marek Tarwacki.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 50-52
  13. Edukacja włączająca – wyzwaniem dla polskiej szkoły / Anna Firkowska-Mankiewicz // Szkoła   Specjalna. – 2004, nr 1, s. 19-27
  14. Kultura fizyczna – jako obszar edukacji inkluzyjnej niepełnosprawnych / Tadeusz  Maszczak // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2008, nr 9, s. 10-15  Znaczenie wychowania fizycznego w integracji osób niepełnosprawnych z pełnosprawnymi.
  15. Kultura fizyczna jako obszar edukacji inkluzyjnej niepełnosprawnych / Tadeusz Maszczak.// Lider. – 2009, nr 12, s. 15-17
  16. Normalizacja, integracja i inkluzja społeczna w życiu osób niepełnosprawnych : możliwości i ograniczenia. Cz. 1, Edukacja / Doroba Marta // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 5-19 Definicja pojęć integracji społecznej, normalizacji życiowej i inkluzji społecznej. Włączanie osób niepełnosprawnych poprzez proces kształcenia do życia w społeczeństwie, koncepcja kształcenia integracyjnego.  
  17. Normalizacja, integracja i inkluzja społeczna w życiu osób niepełnosprawnych :możliwości i ograniczenia. Cz. 2, Aktywność zawodowa i partycypacja kulturowa / Marta Doroba.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 2, s. 85-97
  18. O społecznych kontekstach edukacji włączającej / Anna Rękawek.// Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 3, s. 49-50
  19. „Otwarci na świat” – program dotyczący włączania dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu umiarkowanym, znacznym lub głębokim (w tym z deficytami wzroku) w życie kulturalne społeczności lokalnej / Anita Małecka. // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 51 -64
  20. Podstawowe założenia edukacji inkluzyjnej / Tamara Zacharuk. // Opieka Wychowanie Terapia. – 2011, nr 3/4, s. 5 – 10.
  21. Szanse edukacji włączającej w szkołach ogólnodostępnych / Danuta Al-Khamisy.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 173-183
  22. Włączanie wyzwaniem dla szkoły / Katarzyna Leśniewska. // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 4, s. 70 – 73.
  23. W poszukiwaniu modelu edukacji włączającej / Joanna Głodkowska.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 5-8
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return