KSZTAŁCENIE UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH W SZKOŁACH OGÓLNODODSTĘPNYCH

KSZTAŁCENIE UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH W SZKOŁACH OGÓLNODOSTĘPNYCH
Wykaz artykułów z czasopism za lata 2000 – 2013  dostępnych
w Czytelni Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce

  1. Biblioteka szkolna a integracja społeczna uczniów niepełnosprawnych w szkołach masowych / Urszula Zięba.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 4, s. 286-292
  2. Być sobą wśród innych – rola świetlicy szkolnej w procesie dziecięcej integracji / Agata Sijer.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.71-78
  3. Co nowego w edukacji włączającej / Anna Firkowska-Mankiewicz.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 16-23
  4. Co z tą integracją? / Laura Jurga.// Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 9, s. 32-33
  5. Czy społeczna integracja dzieci głuchych i słyszących jest możliwa? : pedagogiczne aspekty interakcji rówieśniczych / Agata Łukaszewicz-Orzechowska.// Kwartalnik Pedagogiczny 2008, nr 3, s. 101-112
  6. Dbajmy o integrację / Gabriela Chmielewska.// Edukacja i Dialog. – 2005, nr 1, s. 17-19
  7. Dobrze nam razem / Mirella Nikolussi-Malicka.// Życie Szkoły. – 2006, nr 7, s. 19-21
  8. Dokształcanie nauczycieli do realizacji integracji w edukacji / Ewa Szadzińska.// Chowanna. – 2006, T. 1 (26), s.132-142
  9. Dylematy nauczycieli : o skutkach wspólnej nauki dzieci niepełnosprawnych z dziećmi sprawnymi / Janusz Erenc.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 5, s. 346-359
  10. Dzieci autystyczne w klasach integracyjnych.// Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 14 -15
  11. Dzieci niepełnosprawne w klasach integracyjnych / Jolanta Lipińska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 7, s. 39-41
  12. Dziecko chore i niepełnosprawne w szkole / Joanna Szymanowska.// Edukacja. – 2009, nr 2, s. 38-49
  13. Dziecko niedosłyszące w mojej klasie / Ewa Kowalska.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.51-58
  14. Dziecko niepełnosprawne fizycznie w szkole / Kinga Rusin.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2013, nr 2 (30), s. 54-57
  15. Dziecko słabo widzące w szkole integracyjnej na etapie edukacji wczesnoszkolnej : z doświadczeń nauczyciela wspierającego / Ewa Cecka.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.32-36
  16. Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak.// Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s.30-36
  17. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na wycieczce – pytania i odpowiedzi / Aneta Jałowiecka.// Nauczanie Początkowe. –  2009/2010, nr 4, s.49-56
  18. Dzień niepełnosprawnych w szkole / Beata Mytyś, Dorota Bizukojć.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 4. s. 49-50
  19. Edukacja inkluzyjna – geneza, istota, perspektywy / Grzegorz Szumski.// Kwartalnik Pedagogiczny. – 2006, nr 1, s. 93-114
  20. Edukacja integracyjna / Elżbieta Trojan.// Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 29-30
  21. Edukacja niepełnosprawnych – tacy sami, a jednak… / Agnieszka Jachowicz.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 4, s. 16-19
  22. Edukacja włączająca – wyzwanie dla polskiej szkoły? / Violetta Pulwarska.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 2-4
  23. Edukacja włączająca / Anna Rękawek.// Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 4, s. 42-43
  24. Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów / Tamara Zacharuk.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 2-7
  25. Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych / Ewa Materka.// Edukacja i Dialog. – 2005, nr 7, s. 7-13
  26. Edukacja włączająca w szkole w Łajskach / Marek Tarwacki.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 50-52
  27. Folia bąbelkowa : praca w grupie integracyjnej / Maria Raszewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 5, s. 45-48
  28. Formy kształcenia integracyjnego / Laura Jurga.// Edukacja i Dialog. – 2006, nr 8, s. 15-18
  29. Idea integracji edukacyjnej dzieci niepełnosprawnych we współczesnej polskiej szkole podstawowej / Mirosław Rutkowski.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.7-16
  30. Inny, obcy w klasie : refleksje na temat nauczania integracyjnego / Matylda Pachowicz.// Rocznik Pedagogiczny. – 2008, t. 31, s. 151-166
  31. Integracja dzieci o specjalnych potrzebach w kształceniu zintegrowanym / Anna Tomaszewska.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.30-31
  32. Integracja dziecka autystycznego z rówieśnikami / Jolanta Narewska, Elżbieta Woźniak.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 4, s. 43-44
  33. Integrowanie dusz i ciał / Dorota Nowicka.// Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 2, s. 47-49
  34. Jak funkcjonuje dziecko z uszkodzonym narządem słuchu w szkole? / Anna Czyż.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2011, nr 3, s. 15-27
  35. Jak organizować pracę na zajęciach w klasie integracyjnej / Joanna Detka, Beata Wabia.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.59-70
  36. Jak wspierać ucznia słabo widzącego w szkole ogólnodostępnej / Urszula Nadolna.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 51-54
  37. Jaka integracja? / Joanna Maciejewska.// Edukacja i Dialog. – 2006, nr 8, s. 7-11
  38. Jest taka grupa… / Elżbieta Szmaglińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 9, s. 542-543
  39. Klasa integracyjna w szkole zawodowej / Anna Więckowska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 9, s. 45-46
  40. Klasy integracyjne : z doświadczeń szkoły w Łęcznej / Wioletta Tchórzewska.// Życie Szkoły. – 2006, nr 9, s. 35-40
  41. Klasy integracyjne szansą rozwoju dzieci niepełnosprawnych / Beata Kulik.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 9, s. 38-40
  42. Klasy integrujące – dobrym rozwiązaniem / Elżbieta Bocheńska, Elżbieta Zborowska.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 58-63
  43. Klasy terapeutyczne – obserwacje i uwagi praktyka / Ewa Gürtler-Wójcik.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 53-57
  44. Kształcenie dzieci z wadą słuchu w systemie integracyjnym jako wyzwanie dla surdopedagogiki / Małgorzata Kupisiewicz.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 330-337
  45. Kształcenie integracyjne – i co dalej? / Wojciech Książek.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 10, s. 40-41
  46. Kształcenie integracyjne – korzyści i bariery / Anna Zamkowska.// Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s.5-10
  47. Kształcenie integracyjne – perspektywa nauczyciela / Ewa Materka.// Nowa Szkoła. – 2005, nr 9, s. 37-43
  48. Kształcenie integracyjne w opinii nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego / Irena Stańczak.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.22-29
  49. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych z pełnosprawnymi – korzyści / Kornelia Hubscher.// Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 6, s. 39-41
  50. Kultura fizyczna jako obszar edukacji inkluzyjnej niepełnosprawnych / Tadeusz Maszczak.// Lider. – 2009, nr 12, s. 15-17
  51. Międzyszkolny program integracyjny „Iskierka Przyjaźni” / Teresa Brych, Marzena Gołębiowska.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 303-305
  52. Narzędzia TOC w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi / Agnieszka Dłużniewska.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 44-47
  53. Nauczanie ucznia z zaburzeniami słuchu w klasie integracyjnej : (historia przypadku opisana na bazie 6-letnich doświadczeń) / Barbara  Bojar. // Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 81-84
  54. Nauczanie w klasie integracyjnej / Elżbieta Siudak.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.37-43
  55. Niepełnosprawni, czyli cudowne zdolności polskiej szkoły… / Maciej Osuch.// Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 12, s. 42-46
  56. Normalizacja, integracja i inkluzja społeczna w życiu osób niepełnosprawnych : możliwości i ograniczenia. Cz.1, Edukacja / Marta Doroba.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 5-19
  57. O integracji – czyli miłość odmieniana przez przypadki / Magdalena Teresa Reczulska.// Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s.22-29
  58. O integracji i współpracy nauczycieli w klasach integracyjnych / Katarzyna Smolińska.// Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 6, s. 14-16
  59. O nauczaniu integracyjnym / oprac. Małgorzata Kummant.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 5, dod. Niezbędnik Dyrektora, s. 15-16
  60. O pokonywaniu barier nie do pokonania.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2008, nr 2, s. 105-122
  61. O społecznych kontekstach edukacji włączającej / Anna Rękawek.// Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 3, s. 49-50
  62. Odkrywać siebie i innych : integracja na lekcjach plastyki / Anna Niziołek.// Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 12-13
  63. Organizacja klas integracyjnych : podstawy prawne / Lidia Mierzwa.// Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 9
  64. Pedagogika społeczna i pedagogika specjalna wobec edukacji osób niepełnosprawnych / Adam Stankowski. Natalia Stankowska.// Chowanna. – 2012, T. 2, s. 325-333
  65. Podstawowe założenia edukacji inkluzyjnej / Tamara Zacharuk.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2011, nr 3/4, s. 5-10
  66. Polski system edukacyjny / Katarzyna Chrąściel.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2010. nr 2, s. 47-54
  67. Pomoc dziecku w klasie integracyjnej / Urszula Grygier.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 3, s. 43-44
  68. Praca dydaktyczno-wychowawcza w klasach integracyjnych / Anna Fietko.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.44-50
  69. Praca nauczyciela wspomagającego w klasach integracyjnych : wywiad z mgr Anną Gałan – nauczycielką wspomagającą w szkole podstawowej z oddziałem integracyjnym / Magdalena Bysyngier.// Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s.38-39
  70. Praca oddziału integracyjnego w klasie VI / Wiesława Myszura.// Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 6, s. 13-14
  71. Praca w grupie integracyjnej : kolorowy świat / Krystyna Szoć.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 8, s. 482-483
  72. Praca w grupie integracyjnej : uczymy się żyć razem / Teresa Gibas, Bożena Letkiewicz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 7, s. 429-430
  73. Praca z dzieckiem autystycznym / Ramona Klama.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 9, s. 554-555
  74. Praca z uczniami dysfunkcyjnymi w szkole ogólnodostępnej / Marek Misztal.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 50-51
  75. Procedura organizacji kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny – 2012, nr 11 (43), s. 30-31
  76. PROM – system pomyślnej adaptacji, system wspierania dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i jego nauczyciela / Anna Florek.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 95-100
  77. Przede wszystkim dobra wola / Paweł Kubicki ; rozm. przepr. Anna Przybył.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2013, nr 1 (29), s. 12-17
  78. Przegląd literatury na temat wychowania i nauczania integracyjnego / Anna Klimaszewska.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.99-108
  79. Przestrzeń w procesie integracyjnego kształcenia uczniów niepełnosprawnych / Zenon Gajdzica.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 5, s. 333-341
  80. Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki w szkole masowej / Jadwiga Smoleńska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 6, s. 47-48
  81. Przykłady „dobrej praktyki” : czyli co jeszcze można zmienić w polskiej szkole / Laura Jurga.// Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 7/8, s. 88-90
  82. Razem w naszej szkole / Anna Pobożny.// Edukacja i Dialog. – 2005, nr 1, s. 20-22
  83. Realizacja potrzeby kontaktu dziecka niepełnosprawnego z dzieckiem zdrowym w warunkach szkoły integracyjnej / Ewa Wiśniewska.// Chowanna. – 2009, T. 1, s. 155-167
  84. Relacje między uczniami pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi intelektualnie – warunek i efekt integracji / Mirosław Rutkowski.// Nauczanie Początkowe. – 2007/2008, nr 3, s. 56-62
  85. Rodzice i nauczyciele o klasach integracyjnych / Karolina Zima, Agnieszka Jankowicz-Szymańska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2010, nr 1, s. 64-75
  86. Rozważania o integracji / Wanda Agnieszka Jabłońska.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 8-11
  87. Rzeczywistość szkolna dziecka z głęboko uszkodzonym słuchem w integracji / Małgorzata Gulip.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 47-51
  88. Scenariusz pozalekcyjnych zajęć świetlicowych w szkole integracyjnej / Agata Sijer.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 2, s.91-94
  89. Scenariusz zajęć dla uczniów klasy II szkoły integracyjnej / Iwona Kuraś, Edyta Chojna-Leśniak.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.92-93
  90. Scenariusz zajęć słuchowo-ruchowych dla klas integracyjnych z uczniem niesłyszącym / Marzena Czrnowska.// Nauczanie Początkowe. – 2008/2009, nr 4, s. 67-73
  91. Scenariusz zajęć w klasie drugiej obejmujący edukację polonistyczną i przyrodniczą z uwzględnieniem dziecka słabo widzącego / Ewa Kowalska, Ewa Cecka.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s.93-96
  92. Scenariusz zajęć w klasie I integracyjnej / Krystyna Pławska, Magdalena Kiełpińska.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.85-91
  93. Segregacja w integracji edukacyjnej / Agnieszka Sakowicz-Boboryko.// Edukacja. – 2009, nr 3, s. 109-114
  94. Stres uczniów klas integracyjnych : (raport z badania) / Renata Sikora.// Nowa Szkoła. – 2010, nr 7, s. 45-48
  95. System wartości młodzieży szkół integracyjnych / Justyna Fiedorczuk, Irena Fiedorczuk.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 1, s. 17-25
  96. Szanse edukacji włączającej w szkołach ogólnodostępnych / Danuta Al-Khamisy.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 173-183
  97. Szkolne grupy wsparcia / Ludmiła Prusko, Ewa Arkuszewska.// Edukacja i Dialog. – 2005, nr 1, s. 26-31
  98. Szkoła integracyjna i szkoła specjalna w Danii / Bożena Foder, Barbara Trochimiak.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 312-315
  99. Szkoła integracyjna, ale powszechna / Dorota Nowicka.// Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 1, s. 43-45
  100. Szkoła jest dla wszystkich / Joanna Czubak, Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 7-10
  101. Szkoła wobec potrzeb dziecka z zespołem Aspergera : z perspektywy doświadczeń nauczyciela – terapeuty / Edyta Kosior.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 204-217
  102. Ścieżka edukacyjna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim – aspekty trajektorii społecznej / Sławomira Sadowska.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 344-352
  103. Tacy sami, a ściana między nami… : praca z uczniem ze SPE / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny – 2012, nr 11 (43), s. 16-18
  104. Teatr Integracyjny Małachowianki / Renata Kutyło-Utzig.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 65-67
  105. Terapia zabawowa w klasie integracyjnej / Beata Bielska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2006, nr 7/8, dod. Wkładka Metodyczna nr 7/8, s. VIII
  106. Uczenie się przez obserwację w grupach integracyjnych / Przemysław Bąbel.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.17-21
  107. Uczeń z dyspraksją w klasie szkolnej / Aneta Paszkiewicz.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 2, s. 11-16
  108. Uczeń z wadą słuchu / Aleksandra Kubala.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 4, s. 58-60
  109. Uczeń z zaburzeniami integracji sensorycznej : wskazówki dla nauczyciela / Izabela Krasiejko.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 2, s. 28-34
  110. Uczeń ze sprzężoną niepełnosprawnością w przedszkolu i w szkole ogólnodostępnej / Ilona Nitychoruk-Piekarz.// Rewalidacja. – 2011, nr 2, s. 59-69
  111. Uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności w szkole ogólnodostępnej / Ewa Domagała-Zyśk.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 33-37
  112. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – integracja edukacyjna procesem złożonym i trudnym / Joanna Głodkowska.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 1, s. 5-16
  113. Uwarunkowania integracji społecznej uczniów niewidomych w grupie rówieśniczej / Zdzisław Kazanowski.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 20-33
  114. W świetlicy integracyjnej / Barbara Brzozowiec.// Świetlica w Szkole. – 2009, nr 3, s. 28
  115. Warunki dla słabo widzących w klasie / Beata Błachut.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 15-18
  116. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci / Joanna Berdzik, Marek Pleśniar.// Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 4, s. 46-48
  117. Wideotrening komunikacji : praca z uczniem wymagającym kształcenia specjalnego / Małgorzata Perzanowska.// Wychowawca. – 2011, nr 9, s. 26-27
  118. Wrażliwość empatyczna dzieci z oddziałów integracyjnych / Ewa Koza.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 9, s. 519-522
  119. Wskazania metodyczne do pracy z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem w warunkach szkoły ogólnodostępnej / Milena Nazarczuk.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 3, s. 214-224
  120. Wsparcie osób wysoko funkcjonujących z autyzmem i zespołem Aspergera w edukacji masowej i integracyjnej / Andrzej Wolski.// Rewalidacja. – 2012, nr 2, s. 26-65
  121. Współpraca gimnazjalistów w grupach zadaniowych / Jarosław Bąbka.// Edukacja. – 2011, nr 1, s. 84-92
  122. Współpraca nauczyciela wf z rodzicami uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Maria Brudnik.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2008, nr 10, s. 13-15
  123. Współpraca nauczycieli z rodzicami w klasie integracyjnej / Joanna Detka, Beata Wabia.// Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 2, s.65-68
  124. Wzór wniosku rodziców do dyrektora szkoły o organizację kształcenia specjalnego dla dziecka.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 4, s. 40
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return